Hogyan érdemes lakást hirdetni?

2013.02.12, 1:00:

A különböző internetes ingatlanhirdetési oldalak és a közvetítők saját honlapjai hozhatják a legtöbb érdeklődőt egy értékesíteni kívánt ingatlanhoz – derül ki az OTP Ingatlanpont felméréséből. Hatékony kiegészítő eszköznek számít az „eladó” tábla kihelyezése és a helyi reklámkiadványokban történő megjelenés is. A tapasztalatok szerint akár kétszer annyi potenciális vásárlót lehet elérni közvetítő megbízásával, mintha egyedül próbálkozna az eladó.

Internetes ingatlanos hirdetési oldalak és a közvetítők saját honlapjai, „eladó” tábla, illetve helyi újságok és reklámkiadványok – innen érkezik be a legtöbb érdeklődés az eladásra meghirdetett ingatlanok iránt az OTP Ingatlanpont szakmai felmérése szerint. A hozzájuk beérkezett mintegy ötezer telefonos és személyes megkeresés elemzéséből kiderül, hogy mára elengedhetetlenné vált az interneten való minél szélesebb körű jelenlét azok számára, akik értékesíteni kívánják ingatlanjukat.

„Majdnem minden harmadik érdeklődő a saját honlapunkon át, további majdnem 30 százalék pedig egyéb ingatlanos hirdetési portálokon keresztül keres meg minket, azaz a potenciális lakásvásárlók szűk kétharmada az internetet használja fő tájékozódási pontként. Érdekesség, hogy csaknem minden ötödik érdeklődő a ház kerítésére, vagy a lakás ablakába kirakott »eladó« tábla alapján jelentkezett be nálunk, tehát ez mindenképpen jó kiegészítő eszköz a lehetséges vevők elérésére” – összegzi a felmérés főbb megállapításait Kettinger Henriett, az OTP Ingatlanpont marketingvezetője.

Hogyan érdemes lakást hirdetni?

Az érdeklődések szintén jelentős része, körülbelül tizede a bankfiókokban jelentkezik, a helyi megjelenések, reklámkiadványok alapján is körülbelül hasonló számú potenciális vásárló jut el a közvetítőkhöz, míg 5 százalék közvetlenül az irodáikban keresi fel őket. „Természetesen ezek az adatok a hozzánk beérkező érdeklődésekre vonatkoznak, azonban a minta számosságánál fogva jó támpontot nyújtanak ahhoz, hogy a lakásvásárlók tájékozódási szokásaira nézve általánosabb következtetéseket tudjunk levonni” – teszi hozzá a marketingvezető.

A lakásvásárlás iránt érdeklődők által tájékozódásra használt bizonyos csatornák azonban csak korlátozottan vagy egyáltalán nem érhetők el azok számára, akik önállóan szeretnék értékesíteni az ingatlanjukat. „Ingatlanközvetítő megbízásával akár kétszer annyi potenciális vásárlóhoz juthat el a meghirdetett ingatlan, mintha egyedül próbálkozna az ember, annyit számít a közvetítők szakértelme, illetve a csupán a hálózatok rendelkezésére álló további értékesítési és marketingcsatornák” – mondja Kettinger Henriett.

Bár lehet az interneten egyénileg is ingatlant hirdetni - fotó nélkül akár ingyen is -, de nem érdemes, hiszen a keresők többsége alkalmas arra, hogy csak képes ingatlanokra szűrjön, s a vevők használják ezt a lehetőséget. A fényképes hirdetés pedig sok portálon akár havi több tízezer forintos költséget is jelenthet.

 „Ráadásul nagyon sok időbe telik a különböző portálokra egyesével feltenni az ingatlan képes hirdetését, az pedig igen költséges, ha a keresési listákon huzamosabb ideig szeretnénk előkelő helyen szerepeltetni a találati listákban az ingatlanunkat, hiszen a kiemelésekért is fizetni kell. Az egyes hirdetési holnapok adminisztrációs felületei különbözőek, hatékonyan csak napi rutinnal rendelkező szakmabeli tudja használni őket. Az ingatlanközvetítők ezzel szemben hirdetési csomagokkal, kredit- és kiemelés-használati tapasztalattal rendelkeznek amellett, hogy ismerik az egyes megyékben valóban hasznos weboldalakat” – magyarázza a szakember. A jó kiegészítő eszköznek számító »eladó« tábla igényes megjelenése is igen fontos, hiszen gyakorlatilag ez jelenti a potenciális vásárló számára az első benyomást az ingatlanról, a különböző helyi reklámkiadványokba való bekerülés megszervezése is sok utánajárást, s további díjak megfizetését igényeli.

„Ezek a terhek és költségek lekerülnek azonban az eladó válláról, ha közvetítőhöz fordul az ingatlan eladása érdekében. Ez esetben ugyanis mindent a cég intéz, a nagy hálózatok ezért a szolgáltatásért ráadásul csak a sikeres értékesítés után számítanak fel díjat” – mondja Kettinger Henriett. Hozzáteszi: a közvetítői honlapokra való felkerülés, az ingatlanirodákban és bankfiókokban való jelenlét pedig tipikusan olyan eszközök, amelyekkel csak a nagy hálózatok bírnak, és ezek a csatornák adják a megkeresések közel felét. A hálózat mindegyik munkatársának van lehetősége eladni az ingatlant, így megsokszorozódik annak esélye, hogy az ingatlan mielőbb új gazdára talál. „Mindamellett, hogy a stabil háttérrel rendelkező ingatlanközvetítők komoly marketingtámogatást tudnak nyújtani az általuk közvetített ingatlanok hirdetéséhez, kezelik a bejövő érdeklődéseket, előszűrik a vevők igényeit és lehetőségeit, illetve segítenek az eladó és a vevő közti érdekegyeztetésben is. Ezzel pedig az egész értékesítési folyamat hatékonyabbá válik” – összegzi az OTP Ingatlanpont marketingvezetője.

Vissza