Élvezd a munkád és sikeres leszel!

2017.02.14, 0:58:

Kétségtelen, hogy az ingatlanos szakma gyerekcipőben jár még Magyarországon, de maguk az ügyfelek nagy része sem az „adok-veszek” világban szocializálódott. A jó ingatlanügynök azonban sikeres, sőt a válságban is az volt. Akkor mutatkozott meg ugyanis, ki a jó és ki a kókler – mondja Havas János, akivel egyebek közt az Y generáció problémáiról, az útkeresésről, az életrevaló, de érzékeny emberekről és persze arról beszélgettem, hogyan lett 29 éves korára sikeres ingatlanos Óbudán. Hogyan találta meg azt a szakmát, amely nélkül ma már el sem tudná képzelni az életét. Láttak már boldog munkavállalót?


Élvezd a munkád és sikeres leszel!

Sok mai fiatalhoz hasonlóan Havas János sem tudta évekig, mit is szeretne kezdeni az életével. Pedig szülei édesipari vállalkozását tovább vihette volna, de őt valamiért az ingatlanforgalmazás érdekelte. „Szüleim nem értettek velem egyet. Úgy gondolták, ez nem munka. Én azonban valamiért hittem benne. Mára már látják, hogy szenvedéllyel keresek új otthont ügyfeleimnek, vagy épp a másik oldalon hozzá segítem a tulajdonosaimat, hogy minél előbb, minél jobb áron adják el ingatlanjukat. Jó érzés az elégedett ügyfél! Számomra olyan, mint az adrenalin.

Élvezem, amit csinálok, szabadságom is van és nem mellesleg, a munkával jó fizetés is jár. „– mondja János, aki elismeri, hogy Magyarországon az ingatlan szakma gyerekcipőben jár, mert sokan egy mellékvágánynak, vagy kényszerpályának tekintik. „Csinálok érettségi után egy OKJ-s vizsgát és kész, indulhatok. Aztán, amikor rájönnek, hogy ez egy komoly szakma, egy hivatás, pszichológia, marketing, empátia, piac ismeretről és sok buktatóból is áll a jó „fizetés” mellett, akkor feladják. Óriási a fluktuáció. Sokan, csak amíg nem találnak munkát, addig akarják csinálni. Ilyen hozzáállással pedig nem lehet ezt a munkát hivatásszerűen űzni. Nem lehet beletanulni. Ezek miatt az emberek miatt viszont nehezen fogadják el az ügyfelek az ingatlan szakembereket. Pedig ehhez a munkához kell bőven alázat, szorgalom, kitartás, jó megjelenés. Azt szoktam mondani, hogy kétharmad alázat, egyharmad ego szükséges.

Az ügyfélhez türelem kell. Ez egy kényelmi szolgáltatás, amit ha rosszul csinálunk, akkor megkeseríti az eladást, vagy a vásárlást. Ha viszont valaki jó, akkor azt az ingatlanost már ajánlják az ügyfelek.” János szerint, nem az ingatlan értéke számít, hanem, hogy sikerül-e megtalálni az ügyféllel a közös hangot. Minden munkájára felkészül, stratégiát készít, attól függően, hogy az ügyfél gyorsan akar-e megválni a tulajdonától, minél jobb áron, vagy érzi, hogy lassabb lesz a folyamat, mert az eladó lelkileg még nem engedte el az ingatlant. János szerint, ezt az érzelmi oldalt sok ingatlanos nem veszi figyelembe. Vagyis gyorsan pénzt akar keresni, pedig a hosszú távú nyereség nem ez. Ő például kifejezetten szereti, hogy kicsit pszichológusnak is kell lennie, hogy fel kell készítenie az ügyfelet lelkileg is. Tisztában kell azzal is lennie, hogy a tulajdonos éppen milyen élethelyzetben van, miért akar, vagy kell megválnia a tulajdonától.  Azt mondja, annak, aki a csapatába szeretne tartozni, érzékenynek kell lennie az emberek problémáira. Jól kell beszélnie és mindig a problémák megoldására kell koncentrálnia. „Életrevaló, érzékeny embereket keresek, akik hajlandóak tanulni, kitartóak és tesznek a sikerükért.”

https://www.otpip.hu/karrier
karrier@otpip.hu 

Vissza